آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ زمان تولید و عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد + جزئیات کدمورس و راهنمای حل پازل در مینی‌گیم همستر کامبت + کمبو کارت‌های امروز (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) سامسونگ در One UI ۷ دو قابلیت‌ محبوب آیفون را کپی می‌کند! باز هم ایلان ماسک و دعوت از مارک زاکربرگ برای مبارزه! (۴ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش رمز کیف پول امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) تپسی با اضافه‌کردن «سفارش غذا» و «خرید از سوپرمارکت» به سوپراپلیکیشن تبدیل می‌شود ناسا تصاویری دیده‌نشده از گروه کهکشانی طاووس منتشر کرد + تصاویر سند ملی هوش مصنوعی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد + دانلود گلکسی A06 سامسونگ به زودی معرفی می‌شود کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) رمز کیف پول امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاربران تلفن‌های هوشمند چطور به انسان‌های حلزونی تبدیل شدند؟

  • کد خبر: ۶۷۵۲۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کاربران تلفن‌های هوشمند چطور به انسان‌های حلزونی تبدیل شدند؟
بر اساس مطالعاتی که به مدت یک سال روی کاربرانی از ۹ کشور جهان از ایرلند در اروپا تا کامرون در آفریقا انجام شده است، تلفن‌های هوشمند علاوه بر حس خوشایند تفریح با اسباب بازی ها، برای کاربران همان حسی را که درباره محل سکونت خود دارند ایجاد می‌کنند.
نجفی | شهرآرانیوز - کاربران تلفن‌های هوشمند به انسان‌های حلزونی تبدیل شده اند که خانه خود را در جیبشان حمل می‌کنند! آن‌ها آن قدر به تجهیزات ارتباطی خود وابسته اند که می‌توانند دوستان و خانواده خود را نیز نادیده بگیرند. بر اساس مطالعاتی که به مدت یک سال روی کاربرانی از ۹ کشور جهان از ایرلند در اروپا تا کامرون در آفریقا انجام شده است، تلفن‌های هوشمند علاوه بر حس خوشایند تفریح با اسباب بازی ها، برای کاربران همان حسی را که درباره محل سکونت خود دارند ایجاد می‌کنند. این دستگاه‌های ارتباطی دیگر تنها به عنوان یک ابزار مورد استفاده انسان‌ها نیستند و به محل سکونت ما تبدیل شده است. توصیف انسانی این فضا در روابط انسانی را می‌توان هنگام فعالیت‌های مشترکی مانند غذا خوردن، جلسات کاری یا ورزش گروهی مشاهده کرد که شخص مقابل ما می‌تواند در لحظه ناپدید شود و با تلفن همراه هوشمند به خانه خود برود. توسعه این فناوری‌های هوشمند با وجود ماهیت ارتباطی آن‌ها به نظریه «مرگ مجاورت یا قرابت» در ارتباطات بین فردی منجر می‌شود. مرگ مجاورت ناشی از رفتارها، نگرانی ها، ناامیدی‌ها و حتی توهین‌هایی رخ می‌دهد.
 
در چنین شرایطی، حتی زمانی که به صورت فیزیکی در کنار یکدیگر هستیم، می‌توانیم از لحاظ اجتماعی، احساسی یا کاری تنها باشیم. یکی از دلایل اصلی چنین شرایطی رشد استفاده از پیام رسان‌هایی نظیر واتس اپ است که به قلب تلفن‌های هوشمند بدل شده اند. قلب تلفن‌های هوشمند به اپلیکیشن‌هایی اشاره می‌کند که کاربران بیشترین استفاده را از آن‌ها دارند و کلیدی‌ترین فعالیت‌ها را برای کاربر عملیاتی می‌کنند. برای نمونه، این اپلیکیشن در ژاپن Line، در چین WeChat و در برزیل WhatsApp است. اگرچه بدون تردید از ظرفیت‌های تلفن‌های هوشمند برای خلق و بازتولید رفتار‌های انسانی نظیر ارتباط اعضای خانواده‌های دور افتاده از یکدیگر یا خدمات درمانی نیز می‌توان استفاده کرد، سهولت دسترسی پذیر و امکان بهره برداری تجاری، علمی و شخصی از آن نباید ما را به سوی زندگی حلزونی سوق دهد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->